Så arbetar Wx3 för att få nöjda kunder

Redan innan pandemin slog till hade onlinevård blivit en integrerad del de flesta vårdgivares vardag, men i samband med att pandemin slog till ökade en del vårdcentraler från ett hundratal videobesök i månaden till flera tusen. Wx3:s tjänster inom online vård och kommunikation har därmed på kort tid blivit ett självklart val för många vårdgivare.

Utveckling i samverkan med kunderna
Genom att utveckla tjänster i samverkan med sina kunder inom vården kan Wx3 diskutera önskemål och synpunkter direkt med en sjuksköterska eller läkare hos sin kund. Det ger en inblick i förutsättningarna för just denna kund.

– Det är inte ovanligt att våra systemutvecklare sitter i samtal med en verksamhetschef på en vårdcentral. Direkt feedback är avgörande för att träffa rätt i tjänsteutveckling. Att förstå kundens behov utan mellanhänder där information förvanskas är extremt viktigt. Sen uppskattar våra kunder att kunna vara med att påverka, att vi lyssnar på vad de säger, säger Patrik Bergschöld, marknadschef för Wx3 Telecom.

Att snabbt kunna få hjälp och stöd är viktigt
De tjänster Wx3 levererar har därför kommit att bli en vital del av många vårdgivares verksamhet. Kraven på funktionalitet är därmed höga och om hjälp behövs ska den ges snabbt, av kunnig personal. Lösningarna är tekniskt avancerade och kan påverkas av många omständigheter, men i slutändan vill man prata med någon som snabbt kan lösa problemet. Wx3 satsar av denna anledning på en tillgänglig och kunnig support.

– I och med att vi endast levererar våra egna tjänster är vi också experter på lösningen. Den erfarenhet vi samlar på oss av hur man arbetar hos olika vårdgivare, överför vi sedan mellan våra kunder. Vi stöttar med rätt arbetssätt och ger förslag på lösningar på dagliga problem.

Ett system – användarvänligt och effektivt
Många av Wx3:s kunder samlar både online vård och telefoni hos Wx3 och uppskattar att det är ett och samma system oavsett kommunikationssätt. Det gör vardagen enklare och det är färre leverantörer att vända sig till om man behöver hjälp.

– Kostnaden är alltid viktig för ett företag. Tack vare att Wx3 kan leverera flera tjänster så som telefoni, callback och online vård på en och samma plattform kan vi hålla konkurrenskraftiga priser. Kunden behöver inte vända sig till tre olika leverantörer med tre olika plattformar, där var och en ska ha en del av kakan.

Möjlighet att stärka sitt eget varumärke
En privat vårdgivare måste stå ut i dagens primärvårdsmarknad. Man måste kunna profilera sig som en modern vårdgivare och möta patienten efter dess behov. Genom att Wx3 erbjuder en personaliserad mobilapp kan vårdgivare sätta sitt eget varumärke ut mot patienten.

– Dessutom kan olika tjänster, så som listning och marknadsföringsinformation också enkelt integreras i vårdgivarens egen mobilapp. Det gör oss till ett självklart val för moderna vårdgivare, avslutar Patrik.

 

Läs några av våra referenscase

https://www.wx3.se/nyhet/kommunikationsplattformen-som-bygger-en-hallbar-digifysisk-vard/
https://www.wx3.se/nyhet/artikel-barnsjukhuset-martina/
https://www.wx3.se/nyhet/vibblaby/

Om Wx3
Wx3 Telecom grundades 2002 och är leverantör av kommunikationstjänster till närmare 5 000 företagskunder. Wx3 utvecklar och levererar IP-telefoni samt anpassade kommunikationstjänster inom tal, text och video till bland annat vården, hotellkedjor och fartyg i trafik världen över. Både små och stora företag nyttjar dagligen Wx3 tjänster.

Läs mer om wx3

Trygga med sin kommunikationslösning

wx3 Telecom AB På Gammeluddshemmets vård- och omsorgsboende känner sig både personal och boende trygga i att ha en väl fungerande kommunikationslösning. Den personliga kontakten och den expertis de har hos Wx3 och COBS gör att de stannat som partner i över 10 år.